گراتک > مرکز آموزش > سئو و بهینه سازی > بک لینک چطور باعث افزایش ترافیک میشود؟
سئو و بهینه سازیمرکز آموزش ۱۳۹۵/۰۲/۰۵ ۲۷۱۲ بازدید

بک لینک چطور باعث افزایش ترافیک میشود؟

زمانی که یک سایت ایجاد میشود اغلب صاحبان کسب کار تمرکز زیادی روی کلمات کلیدی و فاکتورهایی که برای موتوهای جستجو دارای اهمیت هستند دارند.

برخی از کارشناسان صنعت بک لینک ممکن است ۸۰% از الگوریتم هایی که به سایت میدهند را برای موتوهای جستجو رتبه بندی کنند و زمانی که ان را بهبود میبخشند کسب کار خود را برای موتورهای جستجو تعریف میکنند .ایجاد کردن لینک در وب سایت ها دیگر برای سایت خودتان بزرگترین فرصت برای رشد سایت شما است.

اگر شما به طور جدی برای ساخت بک لینک فعال نیستید دراینجا برخی از اصول اولیه برای شروع را میتوانید بخوانید:

بک لینک یا لینک دهنده چیست؟

تعریف ابتدایی ان اتصال صفحهات بین دو وب سایت است.شما ممکن است لینهای داخلی بین صفحات مختلفتان ایجاد کنید با اینکه در سایت های دیگر سایت خود را برای منابع مفید اشاره کنید حال لینک هایی که از سایت های دیگر به طرف سایت شما حرکت میکنند بک لینک میگویند زیرا ان لینک ها اشاره به سایت شما دارند.

چرا شما باید مراقب لینک هایی که میسازید باشید؟

از چشم انداز بهینه سازی موتور های جستجو لینک نشان محبوبیت یک سایت است.اساسا هر باز که یک لینک سایت شما را معرفی میکند و یا خوانندگان ان را به اشتراک بگذارند این ارزش سایت شما را نسان میدهد.هنگامی که موتور جستجو از سایت های دیگر اشاره سایت شما را دریافت کند نتیجه میگیرد که این سایت دارای اطلاعات با کیفیتی است و باید رتبه بالاتری را دریافت کند.

بک لینک ها در رتبه بندی رنک بسیار مهم هستندو به عنوان مثال یک پیوند از یک سایت با رتبه بالا ارزش بیشتری از یک سایت با رتبه پاینی را دارد .

اما از انجا که موتور های جستجو به صورت دستی نمیتوانند کیفیت هر سایت را ارزیابی کنند انها به بک لینک ها و کیفیت لینکها برای تعیین ارزش یک سایت بسنده میکنند .

چطور برای ساختن بک لینک برای سایتتان میتوانید شروع کنید؟

اگر شما مطالب جذابی را منتشر کنید شما احتمالا در حال گرفتن بک لینک هستید اما این به ندرت میتواند سایت شما را برای رقابت با موتورهای جستجو اماده کند.

شما باید برای توسعه بک لینک ها فعال باشید.

این موارد را به خاطر داشته باشید:

  1.  بک لینک ها باید از سایت های مربوطه با محتوای با کیفیت منتشر شوند.
  2. انها نباید پولی باشند .این استراتژی “کلاه سیاه” است که گوگل از ان چشم چوشی نمیکند.
  3.  بک لینک ها باید به اهستگی ساخته شوند.اگر شما انها را بیش از حد سرعت ایجاد کنید این برای موتور جستجو یک دستکاری به حساب می اید و برای سایت شما رتبه منفی را در نظر میگیرد.

 

برای پیدا کردن سایت های خوب برای بک لینک اول ببینید که این وب سایت ایا رقیب دارد ایا شما میتوانید با استفاده از این سایت به موتورهای جستجو متصل شوید و زمانی که شما سایت های خوب را پیدا کردید سعی کنید از این سایت ها برای بک لینک استفاه کنید.

راه دیگر استفاده از ادرس بدون لینک است یعنی اینکه سایت دیگر با استفاده از محتویات شما نام منبع را بدون لینک ذکر کند با این روش با ردیابی نام شما و دیگر کلمات با گوگل هشدار میدید که به سایت شما دسترسی پیدا کند.

دیگر فرصت های بک لینک عبارتند از:

  • پست مهمان: نوشتن و ارائه دادن مطالب در سایت های دیگر این میتواند به شما اجازه دهد بک لینک خود را دران سایت بدست اورید.
  • مطبوعات: اگر ما خبری با ارزش را دارید میتوانید ان را انلاین منشتر کنید و تعداد بک لینک های خود را افزایش دهید.
  • شبکه های اجتماعی: هنگامی که شما در شبکه های اجتماعی به صورت فعال شرکت میکنید شما نه تنها نام تجاری خود را گسترش میدهد بلکه میتوانید بک لینک خود را به عموم نمایش دهید.

اگر چه هر یک از این استراتژی های بک لینک میتواند به صعود سایت شما را در موتورهای جستجوکمک کند اما شما باید پیگیر تکنیک های بیشتری باشید و با گذشت زمان باید پیشرفت قابل توجهی در رتبه موتورهای جستجو و ترافیک سایت اعمال کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

پربازدیدترین مطالب