گراتک > مرکز آموزش > بازاریابی و تبلیغات > در اینترنت پولسازی کنید!
بازاریابی و تبلیغاتمرکز آموزش ۱۳۹۷/۰۴/۰۸ ۴۶۴۳ بازدید

در اینترنت پولسازی کنید!

همه ما می دانیم اولین قدم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی این است که ایده خوب و ناب داشته باشیم. بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی که بعد از راه اندازی با شکست روبرو شدند ایده خوبی نداشتند. بنابراین ایده مناسب یکی از فاکتورهای مهم در موفقیت کسب و کارهای اینترنتی است. برای اینکه کسب و کار اینترنتی پولسازی را راه اندازی کنید نیاز به ایده مناسب دارید.

ایده های زیادی در اینترنت وجود دارند که مناسب راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیستند. مثلا راه اندازی سیستم وبلاگ دهی یا سایت آگهی. آیا به نظر شما این ایده ها هم اکنون در بازار فعلی مناسب برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق هستند؟ خیر! به خاطر اینکه دو ایده ای که عنوان کردم اشباح شده اند و واقعا راه اندازی این ایده ها موفقیت کسب و کار شما را به هیچ وجه تضمین نمی کنند. در واقع شما باید به دنبال عملی کردن ایده هایی باشید که یا هنوز اجرا نشده اند یا اینکه توسط افراد محدودی در ایران راه اندازی شده اند.

ایده های کسب و کار اینترنتی

در ادامه سه ایده کلی اما کاملا قابل اجرا برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی به شما معرفی میکنم. این ها ۳ ایده کلی هستند و شما می توانید با توجه به علاقه و مهارت های خود کسب و کار کاملا متفاوتی را با توجه به این ایده ها ایجاد کنید.

در این مقاله مشاغل تخصصی مرتبط با اینترنت ذکر نشده اند، تا حتی اگر شما هیچ تخصصی در زمینه های مربوط به اینترنت ندارید بتوانید کسب و کارتان را راه اندازی کنید. مثلا بسیاری از سایت ها به کاربر پیشنهاد می دهند مشاور سئو شود، در حالی که سئو یک بحث کاملا تخصصی در حوزه اینترنت است و برای ارائه مشاوره در این حوزه باید دانش و تجربه بالایی داشته باشید.

۱-فروش محصولات فیزیکی

فرقی نمی کند محصول شما یک کارخانه باشد یا یک اسباب بازی، امروزه هر چیزی را می توانید از طریق اینترنت بفروشید و سود کنید. اگر با محصول خاصی آشنایی کافی دارید یا در تهیه آن محصول مزیت رقابتی دارید، می توانید به سادگی و پس از یک تحلیل ساده کسب و کارتان را پیرامون آن محصول شروع کنید و کم کم کارتان را توسعه دهید.

اگر فکر می کنید سرمایه کافی ندارید یا رقبایتان در بازار خیلی قوی تر از شما هستند، اینترنت بهترین مکان برای رشد کسب و کار شماست. اگر محصول شما بازار خوبی دارد، در اینترنت هم میتوانید آن را بفروشید. اگر فکر می کنید سرمایه کافی ندارید راه های زیادی بر غلبه بر این ضعف وجود دارد تا جایی که حتی می تواند نقطه برتری شما باشد!

بنابراین شما با هر وضعیتی می توانید از اینترنت برای فروش محصولات و کسب درآمد استفاده کنید و این روش یکی از ایده های کسب و کار اینترنتی اثبات شده در ایران است که بیش از ۱۰ سال است افراد مختلفی توانسته اند از این روش کسب درآمد کنند. کافیست تا محصول و بازار را به درستی شناسایی کنید و در زمان درست وارد بازار شوید تا از نتایجی که کسب می کنید لذت ببرید.

۲-ارائه خدمات

یکی از دیگر راه ها برای کسب درآمد از اینترنت، فروش و ارائه خدمات است. اگر خدماتی برای ارائه به مشتریان دارید، می توانید به صورت آنلاین آن را بازاریابی کنید. خدمات شما می توانند مجازی یا فیزیکی باشند. مهم نیست چه خدمتی میخواهید ارائه دهید. ترجمه متون به صورت آنلاین، تحویل غذا، تعمیر لوازم اداری به صورت حضوری، مشاوره تخصصی، خدمات بیمه، خدمات چاپ یا حتی کارواش سیار همه این موارد را می توان از طریق اینترنت بازاریابی کرد و از هر کدام آنها میلیون ها تومان سود کسب کرد.

۳-تولید و فروش محتوا

یکی از پردرآمد ترین ایده های کسب و کار اینترنتی که میتوان مطرح کرد، تولید و فروش محتواست. راه های زیادی برای فروش محتوا وجود دارد. در کشور های دیگر مارکت پلیس های (Market Place) زیادی برای فروش محصولات نرم افزاری مانند موسیقی، عکس، کتاب و آموزش وجود دارند که در کشور ما هم به تازگی شرکت های زیادی در این زمینه فعال شده اند اما بدون این مارکت پلیس ها هم شما می توانید با تمرکز بر یک حوزه خاص، درآمد بالایی از طریق فروش محتوا کسب کنید.
آنچه جذابیت فروش محتوا را در مقایسه با فروش محصول و خدمات افزایش می دهد، حاشیه سود بالا و مقیاس پذیری ساده آن است. شما می توانید از راه های مختلفی محتوای سود آور تولید کنید که رایج ترین روش آن تولید آموزش است. شما می توانید هر مهارتی که دارید را به دیگران آموزش دهید و آنها در مقابل به شما پول خواهند داد تا از دانش و تجربه شما استفاده کنند. وقتی صحبت از آموزش می شود بسیاری از افراد فکر می کنند مهارتی برای آموزش به دیگران ندارند در حالی که این اصلا صحیح نیست. تقریبا همه ی مردم یک یا چند توانایی منحصر به فرد دارند که مردم دوست دارند آن توانایی را کسب کنند و حاضرند برای این کار هزینه کنند. امروز بخش قابل توجهی از جامعه به این درک رسیده اند که همه چیز را نمی توانند رایگان به دست بیاورند و می دانند برای اینکه زندگی بهتری را تجربه کنند باید آموزش ببینند و حاضرند مبالغ قابل توجهی بپردازند تا یک مهارت را به صورت کاربردی یاد بگیرند.

امروزه مباحث مربوط به کسب و کار و کسب درآمد، مدیریت مالی، پس انداز، ارتباط با دیگران، بهبود فردی، کار تیمی، ارتباط با جنس مخالف، ازدواج، مدیریت خانواده ، تربیت کودکان، تناسب اندام ، زیبایی، تغذیه، مسائل حقوقی و صد ها موضوع دیگر که همه ما در طول زندگی با آنها سر و کار داریم وجود دارد که می توانند حوزه مناسبی برای ارائه آموزش های حرفه ای باشند. بسیاری از ما هیچ وقت برای این مسائل آموزش ندیده ایم و از طرفی حاضر نیستیم وقت زیادی صرف مطالعه و یادگیری کنیم و در نتیجه جامعه ما امروز در قسمت های مختلف با مشکلاتی مواجه شده است که ناشی از عدم آموزش صحیح است. اما مدتیست که مردم به این نتیجه رسیده اند که دولت قرار نیست همه ی مسائل جامعه را حل کند و این موضوع تقریبا در حال پذیرفته شدن است. به همین دلیل پتانسیل بسیار بالایی برای ارائه آموزش هایی که مردم به آن نیاز دارند در جامعه ما وجود دارد.

امروز صد ها نفر برای حل این مسائل پیش قدم شده اند و هر یک در حوزه ای مشغول ارائه آموزش های کاربردی شده اند که توانسته اند در مدت کوتاهی به هزاران نفر برای داشتن یک زندگی بهتر کمک کنند و از سوی دیگر سودی عالی کسب کرده اند.

حوزه تولید محتوا جا برای کار کردن زیاد دارد و آموزش یکی از بهترین و پربازده ترین ایده های کسب و کار اینترنتی به شمار می رود. کافیست یکی از مسائل گروهی از مردم را پیدا کنید و آن را حل کنید تا هم جامعه پیشرفت کند و هم شما به سودی باور نکردنی برسید.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

پربازدیدترین مطالب