صفحه اصلی » مقالات وب » ۵ ترفند افزایش فروش از طریق اینستاگرام

۵ ترفند افزایش فروش از طریق اینستاگرام

  • ۵ دیدگاه
  • ۱۱۶۶ بازدید

۱.ساخت یک پروفایل زیبا در اینستاگرام

پروفایل های اینستاگرام محدودند. این پروفایل ها محدود به ۱۵۰ کاراکتر هستند و توسط موتورهای جستجو نمایش داده نمی شوند. تمامی پُست های شما را تصاویر تشکیل می دهند. از این رو، لازم است از تصاویر با وضوح بالا برای جلب توجه مخاطبان و ایجاد تعامل با آن ها استفاده کنید.  این تصاویر می توانند در ارتباط با مشتریان، محصولات و … باشند که لازم است دارای پیامی منسجم و روشن باشند که در این صورت برای مخاطبین هدف دارای اهمیت خواهد شد.یک زمینه برای تصاویر در نظر بگیرید که برند شما را به خوبی نمایش دهد.از محصولات و خدمات خود در هر تصویر به گونه ای استفاده کنید که مخاطبین را علاقمند کند.

 

۲.استفاده از هشتک

از هشتگ ها استفاده ی بهینه کنید ، علامت هشتگ دو کاربرد اصلی را دارا می باشد : به مخاطبی که در حال دیدن تصویر شما است می گوید که شما دقیقا از گذاشتن این تصویر چه انگیزه ‌ای در سر داشته اید . در کاربرد بعدی استفاده ی درست و به جا از هشتگ ،‌ به جستجو کردن و یافتن آن تصویر کمک می کند .

 

۳.در اینستاگرام فعالیت کنید و گروه خود را ارزشمند کنید

مطالعات Forresterاینستاگرام را به عنوان “سلطان تعاملات اجتماعی” تعریف کرده است و آن را مکانی می داند که تمام افراد به سمت آن جذب می شوند. یافته های این مطالعات نشان می دهد که نام های تجاری برتر در اینستاگرام میزان مشارکت ۴.۲۱ درصدی برای هر دنبال کننده را به همراه خواهد داشت. این بدان معناست که دنبال کنندگان اینستاگرام ۵۸ برابر فیسبوک و ۱۲۰ برابر توئیتر به فعالیت و تعامل خواهند پرداخت.آغاز کردن مکالمه با مشتریان یکی از جلوه های با ارزش بازاریابی شبکه های اجتماعی است و قابلیت Instagram Directبدین منظور مورد استفاده قرار می گیرد.

اینستاگرام مخاطبان شما را به ارسال سوالات خدمات مشتریان و یا پرسش هائی در ارتباط با محصولات تشویق می کند که در نهایت با دریافت پاسخ بصری از جانب شما دنبال می شود.می توانید تصاویر “تشکر از خرید شما” برای مشتریانی که خرید کرده اند ، بفرستید.می توانید کوپن، نظرسنجی و موارد دیگر را برای دنبال کنندگان ویژه خود بفرستید.لازم است به حریم خصوصی کاربرانتان احترام بگذارید و از این تاکتیک به اعتدال استفاده کنید تا شما را به عنوان یک اسپمر ارزیابی نکنند.

 

۴.نوشنتن توضیحات پروفایل برای فالو

در بخشBIO  پروفایلتان بدیهیات و موارد کلیشه ای ننویسید  همچنین از کسب و کارتان و خودتان تعریف نکنید بلکه بر پاسخ یک سوال متمرکز شوید که چرا دیگران باید شما را فالو کنند در واقع باید به مخاطبانتان بگویید که از فالو کردن شما چه مزیتی بدست می اورند.

 

۵.تغییر ماهانه عکس و پروفایل

عکس پروفایلتان را هر یک ماه یکبار عوض کنید این کار باعث میشود از دید اینستاگرام کاربر فعالتری محسوب شوید و هر چه کاربر فعالتری محسوب شوید عکسهای شما در نتایج جستجوی اینستاگرام جایگاه بهتری خواهند داشت.و احتمال دیده شدن عکسهایتان و فالو شدن بیشتر میشود.

سید مرتضی مهدوی
منشتر شده در ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
۱۱۶۶
مقالات وب